fbpx

Roy: “Het zijn de mensen, ervaringen en gezelligheid die je vakantie maken!”

Als je mij vraagt hoe ik mijn vakantie heb ervaren naar Disney en Universal georganiseerd door TravelOrlando, dan zou ik dat iedereen aanbevelen die van Amerika en pretparken houdt. Ook als je niet direct een disney fan bent. Het zijn de mensen, ervaringen en gezelligheid die je vakantie maken!

Mijn naam is Roy Mol, 25 jaar en ga al vanaf kleins af aan graag naar pretparken. Ik ben nog nooit eerder naar een Disney park geweest, niet eens naar Disneyland Parijs. Ik ben iemand die graag dingen onderneemt op vakantie en toffe ervaringen wil meemaken. Amerika stond al lang op mijn verlanglijstje en gecombineerd met pretparken kwam ik al snel uit bij deze reisorganisatie. In eerste instantie was er geen plek meer voor de reis in augustus, maar wie niet waagt die niet wint, dus schreef ik mijzelf in op de wachtlijst. Ik denk nog geen 2 dagen later appte Marc mij met een spraakbericht dat er nog een plekje vrij was. Ik werk namelijk in het onderwijs, dus ik kan alleen in de reguliere vakantie mee. Ik heb meteen “ja” gezegd en het wachten kon beginnen.

Voordat we op reis zouden gaan, hadden we eerst met een groot deel van de groep afgesproken in de Efteling. Op deze dag kwamen ook andere reizigers die al eens eerder mee waren geweest. Fijn dat we op deze manier al even kennis konden maken met elkaar, zodat je al een beetje een idee hebt met wie je op vakantie gaat. Iedereen komt uiteindelijk voor hetzelfde doel en dat is Orlando verkennen en genieten van alle themagebieden in Disney die daar allemaal zijn!

Vanaf dit moment deel ik met jullie een aantal foto’s/anekdotes of pareltjes (zoals Kirsten deze noemde). Dit zijn vooral momenten die deze vakantie tot een succes hebben gemaakt!

Als je op vakantie gaat, hoort daar natuurlijk (wat mij betreft) een alcoholische versnappering bij. Edwin kwam ‘s ochtends met een idee om met een groepje naar de Biergarten te gaan. Dat hoef je mij geen 2 keer te vragen, dus na ons bezoek in Universal gingen we meteen door naar Epcot. Ik ben zelf al een aantal keer naar Oktoberfest in Munchen geweest, dus ik voelde me hier helemaal thuis. Samen met Tom hadden wij beide een 1 liter bier besteld en heerlijk gegeten van het all you can eat buffet. Ook werd er in het restaurant live muziek gespeeld door een Polka-band. We hadden bijna geen tijd om te eten en te drinken, omdat we alleen maar aan het klappen en meezingen waren. We hebben de dag uiteindelijk afgesloten met de vuurwerkshow en zoals elke avond deze vakantie in het zwembad met een heerlijk corona biertje met citroen. Over die citroen gesproken… geloof mij en Kevin maar. Het is geen aanrader om na het eten en het nuttigen van wat biertjes een hap citroen te nemen!

Na een kort nachtje slapen zou ik rustig de dag beginnen. Geen wekker gezet voor het eerst, maar daar kwam toch verandering in. Edwin vond het om 10.00 wel mooi geweest en ging iedereen wakker maken met z’n prachtige “wakker worden” muziek. Normaal gesproken op kamp bij mij op school maak ik de kids hiermee wakker, nu was ik zelf de sjaak. In de auto was het ook altijd heel gezellig naar de parken toe. Bij Kevin in de auto stond een spotifylijst aan waar we zelf liedjes aan konden toevoegen. “Vanavond ga ik even uit m’n bol!” werd er dan weer luidkeels meegezongen door o.a “oma” Alice. Ook bij Edwin was het altijd gezellig in de bus. We hebben denk ik alle verjaardagen gevierd. “Roy dit is je verjaardag, je verjaardag gaat zomaar niet voorbij!” En ik was niet eens jarig! Tja… Dit was ook iets wat meerdere malen voorkwam tijdens onze reis.

In de zomermaanden kan het in Amerika heel erg warm zijn, maar het kan ook ineens helemaal omslaan. We hebben dagen gehad dat het 38 graden was en gevoelstemperatuur 43 graden! Lekker zweten met z’n allen, heerlijk haha. Om af te koelen hebben we veel waterattracties gedaan, zoals: Splash Mountain, Kali River Rapids, Jurassic Park River Adventure, Dudley Do-Right’s Ripsaw Falls en Popeye & Bluto’s Bilge-Rat Bargers. Vooral bij deze laatste 2 attracties kwam je zeik, maar dan ook echt zeiknat uit! Aan het eind van onze dag Animal Kingdom, maar ook

Universal was het noodweer. We kwamen net uit de attractie van Spiderman en stonden voor de keus om te wachten of er doorheen te gaan. We hadden onze poncho’s aangetrokken en zijn door de stromende regen gaan lopen. Bij de uitgang stond er zoveel water dat we tot onze enkels door het water liepen. We hebben ook de grootste lol gehad onderweg naar de auto. Eenmaal bij de auto kwamen Kevin, Tom en ik tot ons grootste besef dat we al die tijd onze slippers in onze tas hadden op ons rug… Categorietje niet nadenken, maar gewoon doen.

Ik zou nog veel meer kunnen vertellen over deze reis, maar dat weet je pas als je zelf een keer mee bent geweest! Ik wil Edwin (reisleider) en Kevin (chauffeur) bedanken voor alle goede zorgen en gezelligheid. Ik heb het zelfs zo naar mijn zin gehad dat ik in december 2022 weer mee ga.

Roy Mol – alias Ome Henk – 25 jaar – Nederland – Orlando aug. 2022

Orlando of Anaheim? Allebei!

In mei 2023 ben ik met Travel the Magic voor het eerst naar Orlando geweest. Het was een onwijs leuke reis, dus na terugkomst in Nederland kriebelde het snel weer om nog een keertje mee te gaan. Toen de 10-daagse