fbpx

Quint: ‘De sfeer is vanaf het begin al superfijn. Iedereen kan met elkaar opschieten en het is erg gezellig’

Al jaren droomde ik ervan om naar Amerika te gaan en door Marc werd deze droom werkelijkheid in november en december 2019. De laatste dagen aftellen voor het vliegen waren zenuwslopend; ik had nog nooit zolang in een vliegtuig gezeten. Gelukkig mocht ik deze mooie reis maken met bekenden, waardoor ik me al veel meer op mijn gemak voelde.

En dan is de dag aangebroken; ik ga naar Amerika! De stemming zit er al meteen lekker in als ik aankom op Schiphol, want de rest van het gezelschap is ook laaiend enthousiast. Na even wachten was iedereen er en toen gingen we onze bagage labelen en naar onze gate toe. De vlucht viel me eigenlijk alles mee.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld in Orlando moesten we allemaal wel even wennen aan de andere tijdzone. We haalden onze bus op en reden door naar onze prachtige villa in Kissimmee waar we twee weken verbleven. De sfeer is vanaf het begin al superfijn. Iedereen kan met elkaar opschieten en het is erg gezellig. We zijn de eerste avond naar Walmart geweest om boodschappen in te slaan en dat was echt een enorm groot verschil met supermarkten in Nederland want ze verkopen daar echt alles!

De volgende dag was het zo ver, we gaan naar DisneyWorld! Ik vind het zo enorm gaaf dat Marc er zoveel van weet en dat hij al zo vaak geweest is.

We zetten de bus neer op de parkeerplaats en gaan dan met een monorail naar het park toe. Dat was echt zo tof! Als je eenmaal binnen bent in een park voel je je al helemaal betoverd of dat nu komt door de sprookjes in Magic Kingdom, het futuristische van Epcot of het avontuurlijke van Animal Kingdom. We hebben Fastpasses waardoor we een deel van de wachtrijen overslaan en sneller in de attracties kunnen. Er is daar zo veel te doen en zo veel te zien. Het hele gebied van DisneyWorld is zelfs groter dan de gemeente Utrecht en Nieuwegein bij elkaar.

We hebben parades gezien, we hebben foto’s genomen met iconen, hele toffe attracties meegemaakt, veel gegeten in Epcoten daarbuiten ook bijna elke dag uiteten in een restaurant. We zijn naar Disney Springs geweest, wat eigenlijk een heel groot uitgaansgebied en winkelcentrum is. Hier hadden we voor Marc een cadeau gehaald. Hij verdiende dat aangezien hij ons mee heeft genomen op de beste reis ooit.

Halverwege de eerste week gingen we ook naar Universal Studios. Hele andere thema’s zoals Harry Potter World, Jurrassic park en The Simpsons kon je daar vinden. Ik keek het meeste uit naar Harry Potter World want ik heb dat altijd al met mijn eigen ogen willen zien. Ze hebben Diagon Alley, Hogwarts en Hogsmeade helemaal nagemaakt. We hebben onze eigen interactieve toverstok gekocht waarmee we dus ook in het park konden toveren en bij the Three Broomsticks een enorm grote turkeyleg waar je u tegen zegt gegeten.

Ook zijn we nog wezen winkelen in de Outlets en hebben we met een kano over de Crystal River gevaren. Halverwege sloeg één van de kano’s om en hebben we krom gelegen van het lachen.

Daarnaast heb ik met Marc ‘mantime’ gehad; samen naar een sportsbar en daarna even lekker praten onder het genot van een kop koffie bij Starbucks.

De twee weken vlogen zo voorbij en ik heb het zo enorm naar mijn zin gehad. Bedankt Marc voor deze prachtige herinnering!

De reis van m’n leven!

14 september 2023 was het eindelijk zover. Na hier dik een jaar naar uit te hebben gekeken mochten we dan eindelijk op reis naar Orlando met de heren en dames van TravelTheMagic. Door persoonlijke omstandigheden wist ik dat dit de

Lees verder »

Orlando of Anaheim? Allebei!

In mei 2023 ben ik met Travel the Magic voor het eerst naar Orlando geweest. Het was een onwijs leuke reis, dus na terugkomst in Nederland kriebelde het snel weer om nog een keertje mee te gaan. Toen de 10-daagse