fbpx

Eva: “Hoe meer dagen we als groep in het park samen zijn, hoe hechter we worden”

Ik zit in mijn eindexamenjaar havo 5. Tijdens de wiskundeles kijk ik stiekem al voorruit naar november. Dan gaan we met een groep naar DisneyWorld in Florida. Twee weken lang alleen maar genieten.

Ik vind het mega spannend. Ik ben al vaker met de reisleiding Marc van TravelOrlando naar het buitenland geweest zoals Londen en Parijs, maar nog nooit zo ver weg. Tegelijkertijd heb ik er mega veel zin in want ik bedoel DisneyWorld in Florida! Zwembad, zon, villa, eten tot je erbij neervalt en Mickey Mouse. Wie wil dat nou niet?!

Het is zondagochtend en eindelijk is het zo ver. Mijn moeder en ik stappen de auto in onderweg naar Schiphol. Toen ik de rest zag staan, voelde ik me al niet meer zenuwachtig. Meteen vloog het grotendeel van de groep elkaar in de armen, maar er worden ook handen geschut van mensen die elkaar nog niet kenden.

Na de eerste paar uur op het vliegveld voelde het alsof ik iedereen al mijn hele leven kende. Met dit gevoel kreeg ik nog meer zin in alles wat er nog ging komen!

Na een vliegreis van 10 uur komen we aan in een mooie, grote villa met allemaal kamers, badkamers, een woonkamer, een megagrote keuken en een zwembad waar we de hele week mogen chillen.

De eerste avond doen we het rustig aan. We gaan lekker eten bij een typische Amerikaanse diner en Marc en Edwin vertellen ons alvast over alles wat hier te beleven valt. Het fijne is dat je tijdens deze reis begeleid wordt door echt Disney-kenners waardoor je je geen minuut zorgen hoeft te maken over waar je wat kan vinden en je gewoon lekker kan relaxen.

De eerst dag was het zover: Magic Kingdom. Ik weet nog goed het eerste moment dat we het park binnen liepen. Het voelt net alsof je in een grote sprookjeswereld zit die maar niet ophoudt en waar eigenlijk alles is wat je je maar kan wensen.

Als kleine kinderen rennen we van attractie naar attractie terwijl we genieten van alles om ons heen. Er is zoveel te zien: vuurwerk shows, parades, winkels, attracties, glijbanen en heel veel lekker eten. Je hoeft je geen moment te vervelen. Gelukkig hadden we 2 weken de tijd om alles uitgebreid te bekijken.

Vanaf dag 1 voelde de reis als een achtbaan, zo snel ging alles voorbij. We werden iedere dag door Marc en Edwin gebracht met de auto, waardoor we zelf lekker niks hoefden te doen. Verder we hebben niet één park bezocht, nee we bezochten alle vier de parken en meer. Later in de vakantie hebben we zelfs meerdere parken per dag gedaan, omdat we supermakkelijk van park naar park konden met onze magic band die toegang gaf tot alle parken.

Het fijne is dat tijdens deze reis als groep zelf mag bepalen waar je die dag zin in hebt. Uitslapen en chillen bij het zwembad of lekker vier parken op een dag en ‘s avonds nog naar een shopping mall en dan door naar de vuurwerkshow.

Als ik een tip mag geven, ga naar Epcot en dan naar de attractie Soarin’ around the world, dat was persoonlijk mijn favoriet. Het lijkt hierin net alsof je de wereld over vliegt.

Hoe meer dagen we als groep in het park samen zijn, hoe hechter we worden. Ik heb echt vrienden voor het leven gemaakt. Voor je het weet is het einde van de vakantie alweer daar en moeten we afscheid nemen. Nouja, afscheid niet echt. Ik zie iedereen gewoon weer op een volgende reis.

Dan is het echt zover. Ik loop met mijn koffer, die inmiddels drie keer zo zwaar is door alles wat ik heb gekocht, terug naar de auto. Moe maar voldaan.

Stiekem wil ik alweer boeken voor de Florida reis van volgend jaar. Met deze fantastische vakantie achter de rug kan ik alle stress van mijn eindexamenjaar weer aan!

De reis van m’n leven!

14 september 2023 was het eindelijk zover. Na hier dik een jaar naar uit te hebben gekeken mochten we dan eindelijk op reis naar Orlando met de heren en dames van TravelTheMagic. Door persoonlijke omstandigheden wist ik dat dit de

Lees verder »

Orlando of Anaheim? Allebei!

In mei 2023 ben ik met Travel the Magic voor het eerst naar Orlando geweest. Het was een onwijs leuke reis, dus na terugkomst in Nederland kriebelde het snel weer om nog een keertje mee te gaan. Toen de 10-daagse