fbpx

Busch Gardens, een dag vol achtbanen en ik kon weer lekker mee op pad!

Als achtbaan liefhebber heb ik de ideale baan. Ik loop als werk door de meest fantastische pretparken op aarde. En soms heb ik wat extra geluk, dan ben ik op reis met een groepje reizigers dat ook echt gek is van achtbanen. Een groepje dat meer wil zien dan de parken van Disney en Universal (eerlijk is eerlijk, de Velocicoaster, Tron en Guardians of the Galaxy zijn ook echt favorieten).

Afgelopen reis was het weer zover. We hebben vroeg in de reis geïnventariseerd wat ieders wensen waren. Zo kunnen wij een zo leuk en goed mogelijk programma maken voor al onze reizigers. Met regelmaat kiest een reiziger voor het extreme achtbanen pretpark Busch Gardens en dan regel ik met liefde je tickets en gratis vervoer. Dit keer had ik echt geluk, er wilde vier reizigers naar Busch Gardens waardoor collega Edwin het in Orlando in zijn eentje af kon.

Een dag vol achtbanen en ik kon weer lekker mee op pad!

De dag begon vroeg, ik had de avond ervoor de bus alvast lekker volgetankt zodat we direct op pad konden.

Rond 08.30 stapten we in de auto zodat we met opening van het park aan zouden komen.
Onderweg hebben we op verzoek van Jolien (een van de achtbaanliefhebbers) een songlist met country muziek aangezet. Wel zo passend bij een roadtrip door Amerika.

Bij een dag Busch Gardens probeer ik altijd zo slim mogelijk te plannen. Zo let ik op de weersverwachtingen en drukte kalender. Alles om te zorgen dat we alles uit onze dag kunnen halen. En wat hebben we ook dit keer weer een geluk gehad.

Direct na aankomst in het park gingen we op ons hoofddoel af: Iron Gwazi. Een extreme RMC van 62 meter hoogte die een snelheid van 122 km per uur weet te behalen. Het was voor mij de zoveelste keer maar deze baan blijft imponeren.

Het voordeel van Busch Gardens is dat er zoveel achtbanen zijn. In één dag hebben we alle negen coasters gedaan met een gemiddelde wachttijd van 10 minuten.

Busch Gardens brengt vooral veel thrills, maar tussendoor ook de rust van alle dieren die je er kan bezoeken. Een compleet park dat misschien niet de magie heeft van een Disney of de sfeer van Universal, maar op zijn eigen manier echt uniek is.

Daarnaast hebben we ook wat andere toffe attracties gedaan zoals de safari trein door het park en uiteraard de nieuwe extreme Serengethi Flyer, een S&S Screaming Swing. Man wat een snelheden en hoogte.. een echt fantastische thrillride.

Maar er zijn nog een paar meer dan noemenswaardige achtbanen om te benoemen. Zo is Sheikra de hele grote broer van Baron 1898. (Met meer dan 61 meter hoogte naast de 37,5 meter van de Baron), is Scorpion een klassieke Schwarzkopf waar er steeds minder van te vinden zijn en is Cobras Curse een echte Mack Ride baan inclusief kenmerkende lift!

En dan heb ik het nog niet gehad over de 7 inversies van Kumba en Montu, de snelheid van Cheetah Hunt en de achterwaardse versnelling van Tigris.

Na al deze attracties was het tijd voor de rit naar huis met onderweg nog een leuke stop bij de Cracker Barrel, een gezellig Amerikaans restaurantje waar we nog even bijkwamen van de fantastische attracties. Eenmaal thuisgekomen wilden we de dag in stijl afmaken. We zijn naar Oldtown gereden en hebben nog snel twee extra achtbanen gedaan wat het totaal van de dag op elf achtbanen bracht. Een hele goede score!

De groep gaat nog even lekker eten bij de Cracker Barrel

Wil je een keertje met me mee? Ik zorg graag dat jij Busch Gardens kan bezoeken en regel alles voor je ter plaatse. Van je vervoer naar het park (misschien breng ik je zelf wel persoonlijk) tot je tickets. Ook laat ik je niet het park in gaan zonder wat waardevolle tips om optimaal te genieten van jouw dag Busch Gardens.

Marc (ps. volg me ook op Instagram en kijk mee met mijn avonturen! https://www.instagram.com/marcvantravelthemagic/

Mickey’s Not So Scary Halloween Party

Welcome foolish mortals… bij Mickey’s Not So Scary Halloween Party. Een vakantie naar Walt Disney World in het najaar is niet compleet zonder een bezoek aan dit halloweenfeest. Geen enge spookhuizen hier, maar wel trick-or-treaten, spookachtig entertainment en een speciale

Lees verder »

In vogelvlucht over de parken

Ik heb ze al wel honderd keer zien vliegen, maar nog niet eerder was ik op het idee gekomen het zelf te gaan doen… Een vlucht in een helicopter.  Onderweg naar een pretpark komt de vraag vanaf de achterbank: ‘Zouden